søndag 14. august 2011

Grønn Glede

Endelig har jeg laget en kjole som forhåpentligvis er mer passelig til min lille venninne til vinteren, 
og som er god og varm uten å ligge tett inntil huden noen steder. 
Kløete ullting er jo ikke særlig appellerende, spesielt ikke til småfrøkner. 
Kaunigarnet viser (etter hva jeg har lest om det) litt sånn klønåde etter hvert, 
det skal visst bare bli mykere ved bruk og vask. 
Både strikkefasthet og utseende ble som jeg hadde forestilt meg på forhånd, og jeg er storfornøyd. 
Oppskrift: Mini av Else Schjellerup
Garn: Kauni, ensfarget grønn (RR).
Pinne: 3,5 mm
Størrelse: 2-3 år.
Vekt: 149 gram (dvs. nesten et helt nøste)
Knapper: ja, søte prestekrager fra denne butikkenetsy.com
Mods: Ved å strikke en blandings mellom det største og det nest største maskeantallet, endte jeg opp med ønsket størrelse. Endelig! Hurra! 
Lengde fra under armen: 41 cm. Muligens litt for lang (men: "heller for stor enn for liten").
Jeg måtte bare lage en lomme. Lommer er jo utrolig gøy! Å spare, lete, finne og få, er noe 2-åringer bruker mye tid på, så hvorfor ikke lage et sted å putte småsteinene, knappene, hårstrikkene og insektene? Eller vannflaska?
Jeg må også nevne at jeg er med i augustutgaven av Pinnekrokens strikkeutfordring med denne kjolen. Temaet der denne måneden er uteliv/ved sjøen, og ettersom denne kjolen er inspirert av utelivet, naturen, blomster og grønn glede, passa det jo perfekt. Premien er massevis av lekre knapper fra Perlehuset, woho! Da blir det kanskje flere kjoler, med flere knapper til søtefrøkna.

8 kommentarer:

Jane Brit sa...

Kjempefin kjole du har laget! :)

For å delta med bidraget legger du inn linken i "Mr.Linkz" nederst i innlegget. Pass på at du bruker riktig, det er en for strikkede bidrag og en for heklet. Trykk på den blå knappen som heter "Add your link". Si ifra hvis du ikke får det til! :)

Velkommen som deltaker hos oss - håper du deltar med flere bidrag i fremtiden! :)

Klem fra Jane Brit
- Pinnekroken -

strikkelisa sa...

Kjempemessig, takk for hjelpen. :)

Anette sa...

En nydelig kjole du har strikket! Lekker farge!!
--klem--

katrine sa...

superfin kjole!! falt het for fargen. Er også helt enig med lomme. Alltid kjekt å ha noe å putte de små skattene i ;) Lykke til på utfordringen.

Trollkjerringa1 sa...

Helt nydelig , og fargen er bare så fin :D kjempesøte knapper ! Vakker prinsesse du har <3

Monstermønster sa...

Veldig lurt med skattelomme! Utrolig hva som får plass i en slik :)

strikkelisa sa...

Tusen takk for så mange hyggelige kommentarer. Prinsessa er nok (dessverre?) bare til låns. Men jeg skal formidle det videre. :)

hjertemynthe sa...

Kjempesøt kjole, og nydelig knappevalg, ja du er FLINK! :)