tirsdag 9. august 2011

Grå bestefargenser

Jeg har litt dårlig samvittighet. 
Jeg har forsømt knappevelgingspliktene mine, og det har gått hardt ut over denne genseren. 
Jeg lurer nesten på om den kommer til å være knappeløs fram til den blir tiltenkt en konkret mottaker. 
Så for å veie opp vil jeg gi genseren en helt egen (etterlengtet?) bloggpost. 
Oppskrift: #1945 Bestefartrøye i 2-trådsgarn
Garn: New Zealand Lammeuld fra Filcolana, mellomgrå (farge 951)
Pinne: 2,5 mm og 3 mm
Størrelse: 2 år
Vekt: 81 gram
Knapper: hjelp ønskes fortsatt..

Det er nok flere som kjenner seg igjen i å "måtte" saumfare ravelry.com 
for å snappe opp nyttig info før nye strikkeprosjekter tar form. Jeg er iallefall sånn. 
I forkant av hvert prosjekt leser jeg meg opp på ulike tilpasninger folk har gjort 
(f.eks. lengde, garnmengde, pinnestr), og det har jeg gjort denne gangen også. 
Etter tips fra flere har jeg strikket genseren 2 cm lenger på bolen, og 1 cm lenger i armene. 
I tillegg har jeg latt være å strikke midtmasken i raglanfellinga vrang, 
rett og slett fordi jeg synes det ble penere og renere. En svært enkel og godt skrevet oppskrift. 

2 kommentarer:

Rigmor sa...

HEI! Kom over bloggen din mens jeg var på jakt etter ett nytt strikkeprosjekt! Og her var virkelig mye flott inspirasjon! Du lager mye flott altså! Takk for titten, jeg legger meg til som følger hos deg. Kan ikke gå glipp av mere her!
Ha en flott helg :)

Marianne sa...

Jeg er sikker på at genseren skriker etter (erte)grønne knapper!