fredag 19. august 2011

Barsk Barnehagejakke

Nå har jeg vært hekta på strikk til 2-åringers overkropp i lang tid.
Det er noe med det.. Jeg får en idé, også gir jeg meg ikke før alle varianter er prøvd ut. 
Nøstebarnoppskriftene er i tillegg utrolig morsomme, 
spesielt med striper, spenstige farger og passelige variasjoner. 
Når jeg stod med garn til oppunder ørene og spurte mannen i huset: 
"den eller den? sammen med den eller den?", 
betrodde han meg at han nok ville valgt det grå/blå garnet sammen med det gule
(i stedet for det brune jeg stod med i hånda). 
Jeg er heldig som har slikt et klartenkt hode å støtte meg til.
Så derav fargekomboene. Men fargene er slett ikke så blasse som de kan gi inntrykk av her, 
jeg synes de gir spenst, stil og sjel, og fornøydheten vokser på meg. 
Jeg gleder meg til å gi bort denne også. 
Oppskrift: #1932 Heilårsjakke fra Nøstebarn
Garn: Arwetta Classic fra Filcolana, antrasittgrå (farge 234) og okergul (farge 136)
Pinne: 2,5mm og 3mm
Størrelse: 2 år
Vekt: 42 gram gult og 66 gram grått.
Knapper: barske plastknapper fra Stoff og Stil.
Modifikasjoner: Litt lengre, ellers bare småtteri som har med personlige preferanser innen strikketeknikk å gjøre.

5 kommentarer:

Rigmor sa...

kjempe flott! Striper er gøy :) av og til kan de jammen være flinke disse mannene til å velge farger! :)

ninasstrikkeblogg sa...

Heelt fantastisk! Jeg ble helt forelska i denne. Har strikka endel jakker nå, og ser hva mitt neste prosjekt blir. fargekombinasjonen var helt perfekt. lenge siden jeg har vært innom bloggen nå, og mye herlige klær du har strikket. Veldig fine bilder også :) <3 you

strikkelisa sa...

Så koselig! Ja, striper ER gøy! Går så mye fortere da.
"Bare én stripe til.." :)

Ane sa...

For en fantastisk jakke. Elsker fargene! Og for en fin oppdagelse av din blogg. Her var det mye fint. Behundrer tolmodigheten din med tynne pinner. Gleder meg til å følge med videre på det du lager.

Elin sa...

For en flott blogg du har!
Kom tilfeldigvis over den på min leten etter gul- og gråstripete strikkeplagg, da min 7 år gamle datter har bestilt disse to fargene på heldressen jeg skal strikke til henne. Etter å ha sett denne herlige jakken din er jeg overbevist om at dressen kommer til å bli fin!
Legger meg til som følger :)