torsdag 26. mai 2011

Silkemyk nattsang

Gail (aka. Nightsongs) ble overmåte godt tatt i mot sist gang jeg laget det. Mamma ble fra seg av fryd og glede, har fått hauger av komplimenter for det, og bruker det hver dag. Sjalet har blitt favorisert litt på Ravelry også (i skrivende stund 74 hjerter, det meste jeg har hatt på noe prosjekt noen gang), og jeg kunne jo ikke la være å lage et til. Sjalet har et enkelt mønster som er lett å memorere, man slipper å sitte med mønsteret foran seg hele tiden, og blomstene er råflotte. Denne gangen i en dus rosa-grå farge, men like mykt og skinnende som sist. 
Mønster: Gail (aka. Nightsongs) gratislink på Ravelry her.
Garn: Baby Alpaca Silk fra Drops, rosa-grått-beige-aktig, farge 1760. Omtrent 3.8 nøster (178 gram)
Pinner: 4 mm
Jeg strikket sjalet med 10 mønsterrepetisjoner.

1 kommentar:

Mourie sa...

Nydelige sjalet!Har lyst å strikke et sånt til meg selv etterhvert, men nå er det produksjon av babyklær som er første pri! Fin blogg, legger deg til i blogglista mi!