søndag 30. mai 2010

Ninasokker

Endelig kan disse sokkene blogges!
Jeg har ruga på dem lenge, uten å kunne legge dem ut her.
Grunnen til det er at det er Nina som har fått dem
(til bursdagen faktisk, som ble feira i går. Hipphipp -neste søndag!).
I og med at Nina er en av de få som titter innom her av og til,
har jeg måttet holde godsakene tilbake.
Sokkene er strikka på pinne 3, kraftig inspirert av en oppskrift fra
boka "Knitted Socks: Over 25 Designs for Fab Feet and
Cozy Toes for the Whole Family"skrevet av Anna Tillman.
For flere versjoner av disse sokkene, sjekk Ravelry.

Jeg har gjort om på mønsteret en del, og er virkelig fornøyd,
blant annet har jeg erstatta mye av vrangstrikken med glattstrikk.
Sokkene blir kjempefine når de kommer på foten.
Aberet med det nedskrevne mønsteret er at det faktisk er utrolig kjedelig
å strikke, flettene krever fint lite annet enn evigheter av tid og telling,
i tillegg er mønsterrapportene litt lange
(for lange til at jeg kunne klare å løsrive meg fra mønsteret innimellom).

Det er definitivt mer motiverende å strikke noe jeg har designa selv,
men en fletteoppskrift i ny og ne, er også gøy, og fullstendig verdt det!
Gratulerer, Nina!

2 kommentarer:

ninasstrikkeblogg sa...

<3 Må tro jeg ble glad da jeg pakket opp disse:D hadde aldri trodd at jeg skulle bli så heldig siden du hinta så utrolig mye om at de var så alt for kjedelige å strikke, hihi:)
Nina er hæppi hæppi:D:D
super glad i deg søta mi. suss

strikkelisa sa...

:D Hihi.
Måtte jo finne på et eller annet som kunne avlede deg litt fra tanken om å få sokker til bursdagen. :)
Jeg er sååå glad for at du likte dem, oh joy!
<3