tirsdag 25. mai 2010

Bølgende tynnsokker

Disse bølgende sokkene strikka jeg i løpet av noen få skoledager (jeg må jo utnytte skoletilværelsen mens jeg ennå kan). Ettersom garnet har ulike lenger med forskjellig farge, valgte jeg et grunnmønster får det hele til å se ut som bølger; jeg har lagt til to masker, og trukket fra to (i hver rapport) på annenhver omgang. Garnet heter Austerman Step (inneholder visstnok Jojoba- og Aloe Vera-oljer!), og jeg har strikka på pinne 2,5 etter sokkeoppskriften jeg pleier å bruke: den fra hodet kombinert med en dæsj inspirasjon jeg får underveis. Nydelige, tynne og deilige sokker det går an å bruke rett på huden. Fotmodellen min var så dyktig at hun fikk sokkene som betaling for den fantastiske innsatsen under fotoseansen. Noen goder må man ha som fotmodell!

Ingen kommentarer: