onsdag 3. mars 2010

Hacho!

Mens jeg vandra rundt i Oslos gater i går, kom jeg på at jeg måtte komme meg innom Du Store Alpakka på Grünerløkka. En butikk som har hovedkontor på Hadeland, og butikkutsalg i Oslo. Jeg har aldri vært innom butikken, så i går måtte det skje. Flaks at butikken ligger i nabolaget "mitt"! Jeg hadde ingen konkrete prosjekter i tankene da jeg gikk inn døra, så planen var i utgangspunktet å sanke inspirasjon fra de flotte produktene. Til min store glede hadde de imidlertid salg på merinoulla Hacho, og ingen blir vel overraska når jeg forteller at jeg kom hjem med tre hesper. Fargen heter H301 og har nydelige fargekombinasjoner, anbefalt pinnestørrelse er 4 mm og det går 125 m på 50 g. 9% av innkjøpsprisen går til Mirasolprosjektet (eller http://www.mirasolperu.com/), som kort fortalt dreier seg om drift og bygging av barneskoler i Peru. Merino er mykt og supervarmt, og Hacho er også nokså stretchy, så dette garnet gleder jeg meg virkelig til å lage et deilig plagg av.

Ingen kommentarer: