fredag 18. mai 2012

En hyggelig utfordring

Jeg har fått en utfordring av Felisi
Vanligvis er jeg ikke så flink til å ta meg tid til slikt, men denne gangen tenkte jeg det kunne være hyggelig å delta. 
Reglene går som følger: 
Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger! and post it in their blog.- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.- Create 11 new questions for the people you tag to answer- Go to their page and tell them they've been tagged!- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Her er mine svar på Felisi sine spørsmål:
1. Strikker du helst i ull eller bomull? 
ULL, uten tvil. :)
2. Sjokolade, lakris eller potetgull?

Som regel ingen av delene, men dersom jeg må: sjokolade. Lakris kan jeg ikke fordra, det spiser jeg aldri. Skal jeg spise snacks spiser jeg vanligvis oppkuttet frukt og grønt. For tiden er veldig glad i gelé med frukt inni. (Anbefales!)
3. Hva er din favorittfarge? Og strikker du i samme farger som klesskapet ditt inneholder?
Hadde svart vært en farge, ville jeg svart svart. Men svart er jo ingen farge, så da svarer jeg okergult i stedet. :) Jeg har endel okergule ting i klesskapet, men ikke på langt nær så mange som jeg har svarte.
4. Hvilken årstid liker du best?

Våren, kanskje? Men jeg synes i grunn alle årstidene har sine gode sider. Jeg liker at verden våkner til liv og at det blir lysere om våren, jeg liker den komfortable sommervarmen, ferie og sola, jeg liker høstens stemninger og farger og jeg liker vinterens innekos og høytider. 
5. Produserer du ufoer eller har du ett prosjekt av gangen?

Jeg tror jeg må være en UFO-dronning, men jeg pleier å få ting ferdig til slutt allikevel. Jeg er avhengig av å ha mange forskjellige strikketøy å velge mellom. Det må f.eks alltid ligge et strikketøy av typen "autopilotstrikk" i sofaen, slik at jeg har mulighet til å strikke til en hver tid. Selv når jeg ser spennende TV-serier og ikke kan se ned. Nå har jeg dette på pinnene:
Enkel nøstebarnbabylue i rød baby alpakka silk, lilla lammeullssinglet i strl 6 mnd, en tynn ulljakke til meg selv, et okergult skjerfesjal i alpakka (til meg selv?), et hekla sekskanta babyteppe i restegarn, en grå Clara-jakke, en voksejakke i lilla og okergul lammeull, et par grønne hverdagssokker til meg selv, en liten stripete bomullsslange (skrekkelig å strikke på), en svart ullpuff og en tradisjonsbody til baby.
I tillegg har jeg en nøstebarnheldress liggende som kun mangler knapper, og en babylue som mangler snøringssystem. De er ferdigstrikka, men strengt tatt ikke FO's (ferdige objekter). 
Jeg kan jo nevne en voksebody, en helårsjakke, en babybukse, en vimpelremse og en haug babytilbehør også. De er helt ferdige, men ufotograferte og ubloggede. Alt til sin tid, sier bare jeg. Strikking frister visst mer enn PC-jobbing for tiden. ;)
6. Hytte ved sjøen eller hytte på fjellet?
Hytte på fjellet. Jeg elsker bærplukking, sopp, kvist, kvast og ville dyr. Og ferskvann. Dessuten: kveldskos med strikketøy. 
7. Hva strikker du mest av, plagg eller tilbehør?

For tiden strikker jeg endel plagg, har jeg merka meg. Det går mest i babyplagg, spesielt jakker. Ellers finner jeg hele tiden nye muligheter til å slenge et tilbehør på pinnene, det er jo alltid så mye fint å strikke!
8. Hva ville du absolutt ikke kalt barna dine?

Hm.. Med fare for å fornærme noen, velger jeg å la være å svare på dette spørsmålet.
9. Hva er din yndlingsrett, og liker du å lage mat?

Det må være samboerens hjemmelagede fredagspizza med kylling og ingefær. Ellers går det nok ingen uker uten at jeg rører sammen en spicy grønnsakssuppe, en stor bolle med fruktgelé eller har laks til middag.
10. Har du et spesielt talent som få vet om?

Å enhjulssykle, kanskje? 
11. Liker du best å strikke med tykt eller tynt garn?

Jeg liker best å strikke med tynt garn. Men det er kanskje fordi jeg liker tynne ullplagg. Jeg tenker at lag på lag-bekledning er lurt og at anvendeslestiden på et plagg øker, jo tynnere det er. Kanskje det kan ha noe med saken å gjøre? Aberet er bare at det går betydelig saktere enn å strikke med tjukt garn. 
Puffen jeg har på UFO-pinnene er et ganske så håndfast bevis på at jeg ikke er særlig glad i tjukke pinner/garn. Der flyr strikkinga avgårde, men jeg liker ikke teksturen på resultatet noe mer av den grunn.


Ifølge reglene skal utfordringen sendes videre til 11 andre bloggere. De jeg ønsker å utfordre har nydelige blogger. Jeg legger linker under navnene, så besøk i vei! 
Innestemmen
FrkSnupp
Rare Rusk 
Ellastrikk
Silkesauen 
Blåbærlina
Ingunn fra Ragsings
PrinsessaPåErta
Ispinner
HektaPåStrikk
Kamelone

Spørsmålene jeg stiller er:
1. Har du strikket/heklet lenge? Hvem lærte deg det? Vil du dele noen minner fra læringsprosessen?
2. Hvor mange kilo garn vil du tippe at du har i lageret?
3. Har du noen favorittmønstre? Hva er det ved mønsteret som gjør det så fantastisk?
4. Hvor befinner du deg som regel når du strikker/hekler? 
5. Har du et yndlingsgarn? Hva er det som er så fint med det?
6. Hvilken butikk har du handlet mest garn i i år (2012)?
7. Hvem liker du best å strikke/hekle til? Er det ting til deg selv/mann/barn/baby/huset/gaveboksen?
8. Hvilken aktivitet bedriver du vanligvis samtidig med strikkinga/heklinga? Hører du på musikk, ser på TV/serier/film, hører på lydbok, e.l.?
9. Hvor ofte strikker/hekler du?
10. Hvorfor blogger du? Hva er det beste ved blogginga?
11. Hva var det mest garn-/strikke-/heklerelaterte du gjorde på 17.mai?

Ellers så har denne vesten blitt nominert i vårutfordringen til Pinnekroken
Gå gjerne inn på sidene deres og stem på meg, da blir jeg kjempeglad! 

8 kommentarer:

Line sa...

Så gøy å lese svarene dine? Og takk for utfordringen - jeg har allerede svart!

touchofvanilla sa...

Kjempefin blogg du har:)
Kom innom her med en tilfeldighet, og tror jeg må bli følger av deg:)
Likte jakken med fletter i innlegget lengre ned.. Har strikket denne et par ganger-den er nydelig:)

Ha en super helg:)
Line

Felisi sa...

Flotte og utfyllende svar, takk for at du tok deg tid :o

Blåbærlina sa...

Så morsomt å lese!
og så mange steder jeg ville svart ganske likt :O) bla om alltid å ha et passende sofastrikketøy for hånden.

Skal svare på dine spørsmål snart, skal bare svare på Marion R sine først.... :O)

Og du, så mye lekkert du har på pinnene nå!!!!
Ha en fin lørdagskveld

Klem Nina

Blåbærlina sa...

Nå har jeg svart :O)

Marifetane hobi sa...

çok güzel bluz elinize sağlık sevgiler.

Zopp Design sa...

Så flott å bli bedre kjent med deg!

Ta turen innom bloggen vår og bli med på vårt store lotteri!! =)

Ingunn sa...

Artig å lese! Og før det igjen hadde eg også tagga deg til utfordring ;) Du får sjå kva du gidd :)