søndag 9. januar 2011

Moderne Selbu

Denne lua heter "Modern Selbu",
og da velger jeg å la den tradisjonsrike strikkebygda Selbu
ta litt av æren for den
(selv om den fantastiske oppskriften er skrevet av en
amerikansk dame og hentet herfra).
Jeg la på en ekstra mønsterrepetisjon, i frykt for at lua ville bli for kort.
Med den ekstra repetisjonen ble lua akkurat passe baggy
og absolutt stor nok.
Jeg har brukt et svart sokkegarn fra Regia
og noen rester Drops Delight i brun- og grønntoner,
samt pinne 2.5 og 3.
Fiiiin!
PS. Bildet øverst stemmer fargemessig.
Av hensyn til morratrynet mitt
er nemlig bildet under overeksponert med vilje
(takk, fotograf!).

1 kommentar:

ANNEPÅLANDET sa...

Fiiin lue!! Jeg har strikket denne helt som i oppskriften, som en basker/beret, men har hatt lyst til å strikke en mer baggy variant også - det er mer praktisk her i det kalde nord. Og mønsteret er så fint. Denne ble jo kjempefin - akkurat sånn jeg har sett for meg at min nr 2-lue skal se ut :-)
Fin blogg du har!