torsdag 8. juli 2010

Endelig: et teppe

Dette teppet har ligget lenge hos mammaen min. Jeg begynte på det den siste kvelden min i Trondheim, 18. juni, men har liksom aldri blitt ferdig. Det er strikka på vei mellom Trondheim og Oslo, Oslo og Lillehammer, Lillehammer og Oslo, på Lillehammer og ellers: hos mamma. Men nå er det altså både ferdig, og helt herlig. Mønsteret jeg har brukt heter Vortex Shawl og er lasta ned fra ravelry.com. Det er et mønster som man i utgangspunktet kan strikke til det uendelige. Jeg måtte imdlertid gi meg da 100 centimeterspinnen jeg kjøpte på Pickles i forrige uke BRAKK. Gurimeg, det er nok den dårligste kvaliteten jeg har opplevd på rundpinner noen sinne. Jeg tror nok ikke jeg handler pinner der igjen med det første. Dermed veier teppet bare 300 gram, men på pinne 5,5 er teppet mer enn stort nok til et fang en sen kveld på balkongen. Jeg har hekla av kanten med tre strikkemasker i hver fastmaske og 7 luftmasker mellom hver av dem.
Jeg er veldig fornøyd med både farge, fasong og utføring, og gleder meg til å bruke det.

Ingen kommentarer: