søndag 8. februar 2009

Treig tulle

Denne ullbuksa begynte jeg på før jul. Jeg regna meg fram til en slags 1,5års-oppskrift, og begynte med friskt mot. Jenta som skulle få den er 1 år og noen måneder, men veldig lita, så fant ut at denne ville passe. Men, når jeg fant den fram for noen dager siden, og skulle prøve den på henne igjen (bare for å kontrollsjekke størrelsen), så passa den ikke. Hun har vokst masse i løpet av de to siste månedene og den er altfor liten! Irriterende.. Og jeg som til og med hadde tatt meg bryet med å felle på italiensk vis (se nederst på buksebeinet). Men når man er så treig som meg, så får man vel bare bite i det sure eplet. Har altfor mange prosjekter på gang samtidig, og det er så lett å legge noen til side når man får nye ideer man vil begynne å jobbe med. Og da glemmer man å gjøre ferdig de gamle. Nå har jeg i det minste lært at jeg skal bli flinkere til å gjøre meg ferdig med det jeg har begynt på. Denne buksa har jeg tenkt til å rekke opp, garnet vil jeg strikke sokker av. Garnslankinga går forresten fint. Har ikke kjøpt et eneste nøste i 2009, så beholdningen minsker stadig. Det må jeg si meg rimelig fornøyd med.


Ingen kommentarer: